2019 DGS Ek Yerleştirme Kayıt İşlemleri

2019 DGS Ek Yerleştirme ile üniversitemize kayıt hakkı kazanan adaylar, E-Devlet üzerinden elektronik olarak veya Halıcıoğlu yerleşkemize gelerek kayıtlarını yaptırabilirler.

E-devlet Kayıt Tarihleri: 15-19 Ekim 2019

Yerleşkede Yapılacak Kayıt Tarihleri: 15-21 Ekim 2019

Yerleşkemize gelerek kayıt yaptıracak aday öğrencilerimiz, öncelikle öğrenim ücretlerini en yakın Al Baraka Türk Bankasından veya e-ödeme sisteminden ödemeleri gerekmektedir. Ödeme işlemini tamamlayan aday öğrencilerimizin kayıtlarını aktif hale getirmek için yerleşkemize gelmelerini rica ederiz.  (ödeme işlemlerinde öğrenci numaranız gerekmektedir)

Kayıt İçin Gerekli Evraklar

  • Ön Lisans Programında Alınan Derslere Ait Onaylı Transkript ve Ders İçerikleri (Islak İmzalı)
  • Eğitim Ücretinin Ödendiğine Dair Dekont

E-Devlet Üzerinden Elektronik Kayıt İşlemleri

2019 DGS Ek Yerleştirme ile Üniversitemize yerleştirilen öğrencilerden yerleşkeye gelmeden elektronik kayıt yaptırmak isteyenler 15-19 Ekim 2019 tarihleri arasında https://www.turkiye.gov.tr/ adresinden e-devlet üzerinden kayıtlarını yaptırabilirler.

Adayların e-devlet üzerinden elektronik kayıt yapabilmeleri için öncelikle mali kayıt işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir.

Kayıt yapacak öğrenciler, kendisine tanımlanan öğrenci numarasını kullanarak borcunu öğrenebilirler. Ödemelerini e-ödeme veya banka şubesi gişelerinden gerçekleştirebilirler.

Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.

Eğitim öğretim ücretinizi sorgulamak için tıklayınız.

Programlarımıza ait kontenjan ve öğrenim ücretleri için tıklayınız.

Mali kaydını tamamlayan öğrenciler e-devlet üzerinden kayıt işlemlerini gerçekleştirebilirler. Tam Burslu olarak kazanan öğrenciler herhangi bir mali işlem yapmadan e-devlet üzerinden elektronik kayıt yapabilirler.

Ödeme Bilgileri

1.Taksitli Ödemeler

a) Kredi Kartı ile Ödeme;   

Öğrenim ücretini kredi kartı ile ödeyecek öğrenciler, https://odeme.fsm.edu.tr adresine girerek anlaşmalı bankalara ait kredi kartlarıyla ödeme yapabilirler.

Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Bankkart Combo, Paraf, QNB Finansbank) yapılan taksitli ödemelerde, vade farksız taksit yapılmaktadır.

Önemli Not: Axess ve Maximum kartla olan anlaşmalarımız sona erdiğinden bu kartlar taksitli ödemelerde kullanılmamaktadır.

Önemli Not: Miles & Smiles ve American Express (Amex) tabanlı kredi kartlarına işlem yapılmamaktadır.

b) Öğrenim Kredisi ile Ödeme;

Öğrenim ücretini banka kredisi kullanarak ödeyecek öğrencilerin velileri bulundukları yere en yakın Albaraka Türk Katılım Bankası şubesine uğrayarak işlemlerini gerçekleştirebilir. Albaraka Türk Katılım Bankası ile üniversitemiz arasındaki anlaşma gereği öğrenim ücretlerine vade farksız taksit yapılmaktadır.

Öğrenim Kredisi İçin Gerekli Belgeler Kredi kullanacak öğrencinin veya öğrenci yakınlarının;

  • Nüfus cüzdanı ve fotokopisi,
  • İkametgah belgesi veya konuta ait üzerine kayıtlı fatura (cep telefonu hariç elektrik, su, doğalgaz vb. faturalardan maks. 1 aylık),
  • İşletme sahibi olan öğrenci veya öğrenci yakınları için, Vergi Levhası veya son yıla ait beyyanname ve tahakkukları,
  • Çalışanlar için, iş yerinden onaylı maaş bordrosu.

Albaraka Beşyüzevler Müşteri Temsilcileri;
           
Yunus Çelikkıran-0542 332 66 93
           
Olcay Seçkin 0534 704 42 79 

2.Peşin Ödemeler

Ödemelerini peşin olarak yapmak isteyenler Ziraat Bankası Kurumsal Tahsilat (Şube gişeleri, ATM’ler ve internet bankacılığı) kanallarından birini kullanarak yapabilirler.

Not: Banka hesaplarımız HAVALE ve EFT işlemlerine kapalı olduğundan bu yöntemlerle ödeme yapılamamaktadır.

Not: Elden taksit, senet yapılmamaktadır.

DGS Sınavı ile Yerleşen Öğrenci Sınıf Durumu

Adayın öğrenimine kaçıncı sınıftan devam edeceği, ön lisans programında aldığı derslerin muafiyet işleminin yapılmasıyla karar verilebilir.

Muaf Olduğu Derslerin Toplam AKTS Değeri;

  • 50-99 AKTS arasında olan öğrenciler 2. sınıftan,
  • 100-159 AKTS arasında olan öğrenciler 3. sınıftan,
  • 160 AKTS ve üstü olan öğrenciler ise 4. sınıftan devam edebilir.

Muaf olduğu derslerin AKTS toplamı 50’nin altında kalan öğrenciler, 1. sınıftan lisans öğrenimine başlar.

Üniversitemizde zorunlu hazırlık eğitimi olan programlarda, adaylar hazırlık eğitimini tamamladıktan sonra lisans programında öğrenimine devam edebilir. (DGS ile yerleşen adaylara hazırlık eğitimi muafiyet sınavı düzenlenecek olup, ilgili sınavdan başarılı olan öğrenciler lisans programından öğrenime başlayabileceklerdir.)

DGS Sınavı ile Yerleşen Öğrenci Muafiyet Durumu

Üniversitemize DGS ile yerleşerek kesin kayıt yaptıracak adayların, kayıt esnasında ön lisans programında alınan derslere ait onaylı transkript ve ders içeriklerini ıslak imzalı bir şekilde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim etmeleri gerekmektedir.

Muafiyet hakkında kayıt öncesinde bilgi almak isteyen adayların, ilgili fakülte sekreterlikleri ile görüşmesi gerekmektedir.

Hazırlık Programı

Üniversitemizde eğitim dili %30 İngilizce olan programlarda hazırlık eğitimi zorunlu olup; eğitim dili Türkçe olan programlarda ise hazırlık eğitimi isteğe bağlıdır.

Eğitim Dili %30 İngilizce olan Lisans Programları:

  • Mimarlık Lisans Programı
  • İç Mimarlık Lisans Programı
  • İnşaat Mühendisliği Lisans Programı
  • Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı
  • Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Programı

*Zorunlu İngilizce Hazırlık Eğitimi muafiyet sınavı hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

*İslami İlimler Fakültesi'nin eğitim dili Arapça olması nedeniyle,  Arapça Hazırlık eğitimi zorunludur. 

*Zorunlu Arapça Hazırlık muafiyet sınavı hakkında detaylı bilgi için İslami İlimler Fakültemiz ile iletişime geçiniz.

Burslar

Kazanılan burslar (Tercih bursu vb.) hazırlık eğitimi için de geçerlidir.

Detaylı bilgi için tıklayınız.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.